Monday, February 15, 2010

برج دوبی برای تعمیر بسته شد

برج دوبی

بسته شدن سکوی دید برج دوبی موجب اعتراض توریست ها شده است

در حالی که از افتتاح رسمی برج دوبی که بلند ترین ساختمان جهان محسوب می شود، تنها یک ماه می گذرد، این برج به طور غیر منتظره برای تعمیر بسته شده است.

مسئولان اداره برج دوبی دلیل بسته شدن آن را مشکلات تامین برق آن دانسته و می گویند تعداد بازدیدکنندگان از این برج بیش از حد انتظار آنان بوده است.

این موضوع باعث نومیدی توریست هایی شد که امروز دوشنبه 8 فوریه، برای تماشای منظره شهر دوبی قصد رفتن به سکوی دید این ساختمان را داشتند.

به علت عدم دسترسی به مالک برج دوبی برای کسب اطلاعات بیشتر، هنوز معلوم نیست که این تعطیل فقط شامل سکوی دید برج می شود یا بقیه ساختمان عمدتا خالی برج دوبی از جمله ده ها آسانسوری که قرار است توریست ها را به طبقه 124 و به سکوی دید برسانند نیز مشمول این تعطیلی شده اند.

قرار بود اولین گروه از 12 هزار نفر ساکنین و نیز کارمندان اداری این برج در ماه جاری میلادی به این ساختمان نقل مکان کنند.

بسته شدن برج دوبی در حالی است که سئوالات زیادی در باره وضعیت اقتصادی دوبی مطرح شده و مقامات دوبی امیدوار بودند افتتاح برج دوبی به احیاء اقتصاد این امارت کمک کند.

در هفته های اخیر هزاران توریست برای پیش خرید بلیت های رفتن به سکوی دید برج دوبی صف کشیده بودند و تعطیل شدن این برنامه موجب شکایت بسیاری از توریست ها شده است.

در صورتی که بازدیدکنندگان از قبل بلیت رزرو نکرده باشند باید برای رفتن به سکوی دید بیش از 100 دلار بپردازند.

تاریخ بازگشایی برج دوبی هنوز اعلام نشده است.

برج دوبی در تاریخ دوشنبه ۴ ژانویه، رسما در دوبی افتتاح شد.

ارتفاع برج دوبی 828 متر است که نزدیک به دو برابر ارتفاع ساختمان امپایر استیت، در نیویورک بوده و از ساختمانی در تایوان که تا کنون بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد، بیش از 300 متر بلندتر است.

برج دوبی دارای ۱۶۰ طبقه است و شروع ساختمان آن در 6 سال قبل، در اوج رونق اقتصادی دوبی بود.

قرار بود این برج مظهر موفقیت امیرنشین دوبی باشد، ولی افتتاح آن با یک بحران مالی همزمان شد و گرفتاری های مالی اش به حدی رسید که ابوظبی که همسایه ثروتمند دوبی ناچار شد بازپرداخت بخشی از بدهی های این امارت را به عهده بگیرد

پیکان جوانان اسپرت











کلیه ی لوازم این ماشین اصلی و فابریک خودش هست
مالك خودرو حسين ولي‌زاده و مجيد فاطمي

اين خودرو مدل 1351 بوده و چراغ‌هاي مربعي آن مشابه پيكان‌هاي عادي است اما در نماي جلو، جلو پنجره متفاوت با آرم شير لوكاس (شركت لوكاس تامين‌كننده قطعات يدكي بسياري از شركت‌هاي انگليسي است و حتي بر روي چراغ هاي فابريك لندروور هم نام اين شركت حك شده) جلب توجه مي‌كند. در داخل اتاق صندلي‌هاي چرمي بلند با پشت سري يكپارچه، اين مدل را از پيكان‌هاي عادي متمايز مي‌كند اما مهمترين تفاوت را بايد در داشبورد ديد، جايي كه به سبك اكثر اسپرت‌هاي اروپايي بخشي از نشان‌دهنده‌ها به ميانه داشبورد منتقل شده است. در اين داشبورد نشان‌دهنده سمت راست مقابل راننده كه در مدل‌هاي عادي دربرگيرنده درجه آب و بنزين آمپر است جاي خود را به دورسنج داده و اين سه نشان‌دهنده به همراه فشارسنج روغن به ميان داشبورد و محل نصب زيرسيگاري نقل مكان كرده‌اند. خودرو را استارت مي‌زنيم. موتور با صدايي خاص پيكان جوانان آمادگي خود را اعلام مي‌كند. اين صدا در دور موتور تا 3500 همچنان جذابيت خود را حفظ مي‌كند اما پس از آن به مرور به صدايي تبديل مي‌شود كه نشان از فشار بر موتور دارد، هر چند اين روزها علاقه‌مندان كمتر حاضر مي‌شوند بيش از اين هم به اين خودروها گاز بدهند .

تصاويری از يک پرنده عجيب












قطارهای معلق در آلمان











در پارکینگ


حیرت پزشکان از اندام یک مرد هندی


تیم جراحی كه سردرگم شده بیان كرده است كه وی دارای روده كوچك نیز نبوده و 3 رگ مهم خون رسان به كلیه معیوب وی نیز وجود ندارد.
فارس: پزشكان هندی اعلام كردند موفق به شناسایی یك مرد هندی شده‌اند كه تمام اعضای داخلی بدن او برعكس است.
پزشكان معتقدند این مرد 64 ساله تنها مورد زنده از بیماری موسوم به "سیتوس اینورسوس " است كه در آن اندام داخلی او مانند اینكه در آینه تماشا شوند خلاف جهت معمول هستند.
پزشكان قصد جراحی توموری در كلیه آشوك شیوانی در بمبئی را داشتند كه متوجه شدند همه اعضای داخلی قفسه سینه وشكم و رگهای خونی او در خلاف جهت بدنش هستند.
به نوشته دیلی تلگراف جای رگهای وارد كننده خون تصفیه نشده و تصفیه شده در بدن او عوض شده و وی دارای 2 كبد است.
تیم جراحی كه سردرگم شده بیان كرده است كه وی دارای روده كوچك نیز نبوده و 3 رگ مهم خون رسان به كلیه معیوب وی نیز وجود ندارد.
نكته جالب تر اینكه آقای شیوانی از دو عمل جراحی فتق جان سالم به در برده و بارها نیز مورد آزمایش بیماری مزمن ریوی قرار گرفته است اما تاكنون به وضعیت منحصر به فرد بدن خود پی نبرده است.

ماشینی که بعداز70سال از آب بیرون



شواهد نشان مي‌دهد دولت سوئيس در آن زمان معتقد بود ماليات ورود اين خودرو پرداخت نشده اما مالك آن با نظر دولت موافق نبود، اما سرانجام نتوانست مقامات دولتي را براي استفاده از اين مدل قانع كند و به نشانه اعتراض در سال 1936 اين مدل با ارزش را به درياچه انداخت و بعد از اين مدت طولاني بخش‌هاي زيادي از خودرو از بين رفته و به گفته كارشناسان تنها 20درصد از قطعات خودرو از جمله بخش‌هاي آلومينيومي و برنجي و لاستيكي اين خودرو همچنان قابل استفاده است.

نكته جالب توجه سالم ماندن بعضي از بخش‌هاي چوبي است كه در ساخت شاسي اين خودرو مورد استفاده قرار گرفته. مالك آينده مي‌تواند اين خودرو را مورد بازسازي كامل قرار دهد و يا به صورت يك قطعه نمايشي در معرض ديد علاقه‌مندان بگذارد. تيپ 22 جزو نخستين خودروهاي توليدي كارخانه بوگاتي است. توليد اين سري از خودروها با تيپ 13 به عنوان اولين نمونه غيركانسپت بوگاتي آغاز شد. اين خودرو كه از موتور 4/1 ليتري 30 اسب‌بخاري بهره مي‌برد.

اين مدل در رقابت‌هاي 24 ساعته لمانز فرانسه در 1911 هم شركت كرد و هر چند نتوانست در پايان رقابت مقامي را كسب كند اما تا اواسط مسابقه خودروهاي بوگاتي رتبه‌هاي اول را در اختيار داشتند.


آواتار «۴ بعدی» در کره به نمایش درآمد


به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی نسخه ۴ بعدی فیلم آواتار در یک سینمای دیجیتال منحصر به فرد به نمایش درآمد. دیگر باید ۳ بعدی را فراموش کنید زیرا در یک سینمای دیجیتال در کشور کره جنوبی نسخه ۴ بعدی و منحصر به فرد فیلم اواتار به نمایش درآمد
بنا بر گزارش سایت ورایتی در نمایش این فیلم بیش از ۳۰ نوع جلوه‌های ویژه مانند مانند بوهای مواد منفجره،چراغ های لیزری و فن های پرقدرت بادزن و…به این فیلم ۳ بعدی ۱۶۲ دقیقه‌ای اضافه شد. این فناوری که
 plex 4D CGV
 نام دارد به طور انحصاری توسط شرکت
 CJ-CGV
 عرضه شده است. سخنگوی این شرکت "کیم دائه" در این مورد گفت "هیچ نمایش ۴ بعدی در جهان مانند ما وجود ندارد و این فناوری برای اولین بار در جهان است که ارائه می‌شودو به طور کامل به تماشاگران خود تجربه استفاده از ۵ حس انسانی را می‌دهد. گفتنی است که بلیط این سینمای فوق العاده ۴ بعدی در حدود ۱۶ دلار است.

‫بدون شرح نیست ولی شرح هم نداره













پشت صحنه فيلم آواتار





آواتار فيلم جديد جيمز كامرون، در حالي 28 آذر در سينماهاي جهان اكران شد كه كارشناسان و صاحب نظران عرصه سينما از مدت ها پيش آن را مطرح ترين فيلم سال 2010 معرفي كرده بودند.
اگرچه ايده ساخت آواتار به سال 1995 بازمي گردد، اما كامرون بايد سال ها صبر مي كرد تا فناوري هاي لازم براي تحقق روياهايش ساخته شوند. چراكه فيلم او تلفيقي از فيلم زنده و انيميشن رايانه اي است و غير از تكنيك هاي ويژه رايانه اي، فيلمبرداري آن هم به كمك دوربين هاي ويژه به صورت سه بعدي انجام شده است. صرف هزينه هاي بسيار زياد براي خلق جلوه هاي ويژه تصويري باعث شدند تا آواتار پر هزينه ترين فيلم تاريخ سينما لقب بگيرد.
البته به نظر مي رسد اين سرمايه گذاري خيلي بيشتر از آنچه قبلاتصور مي شد بازگشت داشته باشد، چراكه در هفته هاي اول اكران، سالن سينماهاي جهان به تسخير اين فيلم علمي- تخيلي درآمده است.
در اين فيلم، جيمز كامرون با بهره گيري از جديدترين و مدرن ترين فناوري هاي روز، جلوه هاي ويژه منحصر به فرد و برخورداري از تكنيك و شيوه نمايش سه بعدي، تماشاگران بسياري را به سال هايي مي برد كه هنوز آن را نديده اند.




تجربه اي جديد در سينما با استفاده از فناوري هاي نوين
براي آن كه صحنه هاي فيلم تا حد ممكن واقعي به نظر بيايند، كامرون همانند گذشته كه با فيلم هاي خود فناوري هاي جديدي را به سينما وارد مي كرد، اين بار از سيستم دوربين فيوژن استفاده كرده تا تصاوير را همانند آنچه چشم انسان دريافت مي كند ثبت كند. او در فيلمبرداري اين فيلم، در دنياي مجازي گام برداشته يا حتي پرواز كرده تا بتواند هر صحنه اي را كه بخواهد ثبت كند و با تصاوير واقعي هنرپيشگان تركيب نمايد و در كل در جريان تصويربرداري اين فيلم 5 گام متفاوت برداشته است.

طراحي و ساخت صحنه: براي تصويربرداري از هر يك از پلان ها 72 تا 96 دوربين استفاده شده و سپس رايانه تمام فضاي صحنه يعني ديوارها، سقف و كف صحنه را با ساختار و تصاوير سه بعدي جايگزين كرده است. براي اين كار يك سري از شبكه هاي رشته اي به عنوان نشانگر در فضاي صحنه قرار داده شد تا براحتي تصاوير سه بعدي با فضاي پشتي صحنه مورد نظر جايگزين شوند.

گرفتن تصوير از حركات: هنرپيشه ها، اسلحه ها و همه آنچه در صحنه وجود داشت با نقاط درخشان نشانه گذاري شدند تا شبكه دوربين ها فقط اين نقاط را تعقيب كنند. يك رايانه فقط حركات اين نقاط را ثبت مي كرد و سپس موقعيت هاي ثبت شده را سه بعدي كرده و اين داده ها را روي اسكلت سيمي كه در فيلم پس از بازسازي به بدن Navi مبدل مي شد انتقال مي داد.




تصويربرداري سه بعدي: كار بعدي كامرون اضافه كردن حجم در غالب گوشت و پوست براي اسكلت سيمي Navi بود. تكنيك هاي سه بعدي پيشين از 2 دوربين استفاده مي كردند كه درست در كنار هم قرار مي گرفتند و به اين ترتيب حجم در تصاوير ايجاد مي كردند البته براي اين كه بتوانند اين حجم را ايجاد كنند، فقط مي توانستند در راستاي يكديگر و در يك خط حركت كنند. اين در حالي است كه سيستم دوربين هاي فيوژن از 2 لنز كنار هم تشكيل شده و به كمك استفاده از حسگرهاي بسيار كوچكي كه تصاوير ديجيتال را با كيفيت بسيار بالادريافت مي كنند اين لنزها مي توانند حتي از مردمك هاي انسان هم به يكديگر نزديك تر شوند.
به اين ترتيب لنزها در فواصل نزديك، به يكديگر نزديك تر مي شوند. البته اين خصوصيت درباره فواصل دور نيز همانند چشم انسان چنان دقيق است كه تصاوير را با واقعي ترين حالت ممكن ضبط مي كنند.

پياده كردن و انطباق تصاوير: بعد از آن كه رايانه حركات ضبط شده را در محيط سه بعدي پياده كرد، كامرون از دوربين مجازي استفاده كرده است. اين دوربين كه صفحه نمايشگر آن در بخش هاي مختلف از دكمه ها و شاسي هايي همانند دسته هاي كنترل بازي هاي ويدئويي تشكيل شده، به محض حركت به كمك امواج راديويي و ردياب هاي چشمي موقعيت دوربين را به رايانه هاي خارج از صحنه كه تصاوير مجازي را ايجاد مي كنند منتقل كرده است.
اين موضوع به كامرون امكان داد تا در ميان صحنه هاي مجازي حركت و صحنه هاي مورد نظرش را ضبط كند. با وجود اين دوربين او حتي مي توانست صحنه هايي كه به جرثقيل يا هليكوپتر احتياج داشتند را هم ضبط كند. سپس صحنه هاي ضبط شده هنرپيشگان به آن اضافه شدند.

آماده كردن تصاوير براي نمايش: تصاوير سه بعدي براي آن كه هرچه واقعي تر باشند به صورت متناوب و پشت سرهم از چشم چپ و چشم راست نمايش داده مي شوند، البته اين كار بسيار سريع و با تناوبي حدود 144 مرتبه در ثانيه انجام مي شود. همين سرعت بسيار زياد باعث مي شود عينك هاي پولاريزه فقط تصوير مورد نظر براي يكي از چشم ها را نمايش دهند.




آنچه جديدترين فيلم علمي تخيلي سال را ديدني كرده است
كامرون براي فيلم جديدش به دوربين هاي پيشرفته HD نياز داشت كه امكان تصويربرداري به صورت دوبعدي و سه بعدي را داشته باشند ضمن آن كه اين تصاوير بايد به گونه اي به نمايش درمي آمدند تا افراد هنگام تماشاي يك فيلم طولاني 3ساعته دچار سردرد نشوند. اجراي همه اين ضرورت ها باعث شدند تا مجله Wired در مطلب معرفي مراحل ساخت اين فيلم از آن به عنوان اختراع دوباره فيلمسازي ياد كند.
به طور كلي در تصاوير سه بعدي مغز انسان با دريافت 2تصوير توسط دو چشم از آنها يك تصوير بعددار و داراي عمق مي سازد. براي يك فيلم سه بعدي دوربيني با 2 عدسي جانبي لازم است كه هر كدام يك صحنه واحد را در زاويه هايي كه به مقدار بسيار كمي از يكديگر متفاوتند فيلمبرداري مي كند.
نمايش اين تصاوير سه بعدي هم به يك سالن با پروژكتور مناسب و يك سرور كه كپي ديجيتالي فيلم روي آن قرار مي گيرد نياز دارد و در نهايت عينك هاي Real D براي تكميل اين فرآيند به كار مي رود.
به كمك اين عينك ها چشم راست يا چپ به طور متناوب اين اطلاعات بصري را دريافت كرده و احساس ديدن عمق به وجود مي آيد. ريتم اين عمل 144 مرتبه در ثانيه معادل سرعت تجزيه يا تشخيص مغز است. معمولابراي اين كه تمام زوايا در بر گرفته شوند از 2 صادركننده مادون قرمز در سالن استفاده مي شود.
در فناوري Real D نور پلاريزه مي شود يعني نور منعكس روي پرده توسط عينك فيلتر شده و بسته به پلاريزاسيون امكان ديدن فقط براي چشم چپ يا چشم راست وجود دارد.
كامرون در جستجوي پيداكردن گزينه اي براي تحقق روياهايش مطلع شد كه شركت سوني چنين دوربيني را ساخته است، اما مشكل در اين بود كه اين دوربين 204 كيلوگرم وزن داشت و عملابراي پروژه آواتار قابل استفاده نبود. براي همين در سال 2000 به ژاپن سفر كرد و با سوني به توافق رسيد تا دوربين هايي مخصوص اين فيلم ساخته شود.
سوني اين كار را با تكه تكه كردن دوربين به قطعات مختلف و جدا كردن پردازشگرهاي بزرگ آن انجام داد به اين ترتيب موفق شد تا وزن كلي دوربين را به 20 كيلوگرم كاهش دهد. به كمك اين دوربين كامرون توانست در بخش هايي براي طبيعي جلوه داده شدن حركات موجودات غيرزميني، حركت بازيگران واقعي را ضبط و سپس به انيميشن تبديل كند.
كامرون همانند گذشته كه با فيلم هاي خود فناوري هاي جديدي را به سينما وارد مي كرد اين بار از سيستم دوربين فيوژن استفاده كرده تا تصاوير را همانند آنچه چشم انسان دريافت مي كند ثبت كند
در سال 1995 نمايشنامه آواتار را به اتمام رساند. اين فيلم چندين سال در دست ساخت بوده و در لس آنجلس، نيوزيلند و خليج مكزيك فيلمبرداري شده است.
در مراحل بعدي جلوه هاي ويژه و گرافيك هاي رايانه اي فيلم در 3 قاره و در كشورهايي چون آمريكا، نيوزلند و انگلستان انجام شده و البته در تمام اين مدت خود كامرون بر تمام كار كنترل داشته است. به عنوان مثال، تصاويري با حضور يك بازيگر جلوي پرده سبز به كمپاني فريمستور در لندن داده شده و آنها همه چيز از جمله وسايل صحنه و شخصيت هاي ديگر را روي تصاوير گذاشتند.




نكته جالب اين است كه تمام تصاوير به صورت استريو ضبط شده است؛ يعني براي هر چشم يك تصوير. سپس با استفاده از نرم افزاري به نام اوكولا (ocala) تبديل تصاوير به صورت سه بعدي تكميل شده است. بيل كاليس، مدير شركت سازنده اين نرم افزار مي گويد: نوآوري اين فيلم در آن است كه موجودات غيرزميني خيلي طبيعي به نظر مي رسند. به اين منظور تصاوير واقعي آواتار براي آن كه سه بعدي نشان داده شود توسط 2 دوربين فيلمبرداري شده است؛ يكي از چپ و يكي از راست. با استفاده از اوكولامي توان اين تصاوير را دستكاري كرد. مثلااگر 2 دوربين كاملابا هم، تراز نباشند، تصاوير فيلمبرداري شده، بيننده را دچار سرگيجه و چشمانش را اذيت مي كند.
وجود همه اين ويژگي ها در آواتار باعث شده اند تا دريچه جديدي در صنعت سينما گشوده شود. به طوري كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان ومنتقدان صنعت سينما اگر شما هم اين فيلم را ببينيد، تمام تصوراتتان از جلوه هاي ويژه و فناوري متحول خواهد شد.
اگر مي خواهيد بيشتر و بهتر با نحوه ساخت پر فروش ترين فيلم تاريخ سينماي جهان (آواتار) آشنا شويد، پيشنهاد مي کنم فيلم زير را که پشت صحنه و نحوه ساخت فيلم آواتار را به زيبايي نشان مي دهد را دانلود و تماشا کنيد.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/347882558/Avatar.Making.of.Film.720p.part1.rar
http://rapidshare.com/files/347929584/Avatar.Making.of.Film.720p.part2.rar
http://rapidshare.com/files/348013855/Avatar.Making.of.Film.720p.part3.rar
http://rapidshare.com/files/348026723/Avatar.Making.of.Film.720p.part4.rar
http://rapidshare.com/files/348184722/Avatar.Making.of.Film.720p.part5.rar
http://rapidshare.com/files/348210531/Avatar.Making.of.Film.720p.part6.rar