Sunday, September 13, 2009

تصاویر هلیکوپتر و هواپیما روی دیوار های داخلی اهرام


یکی از موضوعاتی که از بچگی برام جذابیت داشته اهرام مصر بوده و هست . چند وقت پیش تو یکی از برنامه های علمی کانال های ترکیه یه محقق وارد هرم بزرگ شد و تصاویری رو نشون داد که شبیه هلیکوپتر و تانک و زیردریایی بود، با نشون دادن اون عکس ها این فرضیه بین دانشمند های ترکیه شکل گرفته بود که احتمالاً مصری های باستان ابزاری داشتن که آینده رو میتونستن باهاش ببینن و یا اون زمان ها همچین تکنولوژی وجود داشته .




اون شب به قدری هیجان زده شده بودم که فرداش اومدم پای گوگل و هرچی عکس و مطلب راجع بهش میتونستم پیدا کردم ، این عکس همون قسمتی هستش که شبیه هلیکوپتر میمونه



تا جایی که من فهمیدم قدمت این بنا ها به 5000 سال پیش میرسه و تا سال 1800 و خورده ای که برج ایفل درست شد بلند ترین بناهای ساخت بشر بودن در مورد طرز ساخت شون هم نظریه های متفاوتی وجود داره . بعضی ها معتقدن که صد هزار تا کارگر در طول 25 سال کار مداوم این سنگ ها رو از جاهای مختلف اونجا آوردن و روی هم سوار کردن که طبق تحقیقات فهمیدن اون زمان به هر کارگری به عنوان غذا 100 گرم پیاز و یه قرص نون میدادن که حساب کردن دیدن میشه ماهی 300 تن پیاز که با شرایط اون زمان تولید و واردات همچین مقدار پیازی غیر ممکن به نظر میومده .


از طرف دیگه یه سری فکر میکنن که این سنگ ها در واقع سنگ نیست و حاصل فعل و انفعالات شیمیایی هستن و یه جور رسوب هستن و یه چیزی تو مایه های گچ و سیمان که اون هم باز مورد تأیید نیست .


یه سری معتقدن که این سنگ ها رو با نیروی صوت بلند کردن و با تولید یه جور دستگاه که یه طول موج خاصی میداده موفق شدن بر جاذبه غلبه کنن . اما خوب امروز که امروزه هم هنوز بشر نتونسته همچین دستگاهی درست کنه . و آخرین دسته هم فکر میکنن که با نیروی ذهن و تمرکز و این جور حالت ها اون سنگ ها رو روی هم سوار کردن که این خودش هم باز خیلی دور از منطق به نظر میرسه ، نظریه های دیگه هم وجود داره که هیچ کدوم مورد تأیید نیست.




راه تولید شون هر چی بوده و از هر طریقی که این کار رو انجام دادن هنوز که هنوزه راز تولید این بناها برای بشر مبهمه و یکی از عجایب هفتگانه هستن . با این همه پیشرفت در علم و تکنولوژی هنوز نتونستیم چیزی مثل اینها تولید کنیم.