Thursday, January 14, 2010

جدیدترین خبر از کثافت کاری جدید عرب ها

ورشکستگی اقتصادی شیوخ دبی را به قاچاق مواد مخدر واداشت

مشکلات شدید مالی و ورشکستی اقتصادی سبب شده است تا امیرنشین دبی با مافیای مواد مخدر در افغانستان همکاری های رو به گسترشی را آغاز کند.



به گزارش «تابناک» و به نقل از منابع خبری از امارات متحده عربی، در پی ورشکستگی‌های دنباله دار این امیرنشین ـ که رقم آن، از هفتاد میلیارد دلار فراتر رفته است ـ حاکمان این امیرنشین برای رهایی از بحران سنگینی که گرفتار آن شده‌اند، با دادن چراغ سبز برای عبور مواد مخدر، عملا همکاری خود را برای قاچاق مواد مخدر از مسیر افغانستان ـ دبی به اروپا آغاز کرده‌اند.



هرچند در زمان حکومت طالبان به وسیله هواپیمایی «آریانا»ی افغانستان و همکاری برخی شیوخ امیرنشین دبی و امارات، همکاری‌‌هایی در این زمینه انجام شده بود، اما هم‌اکنون خبر می‌رسد این همکاری‌های گسترده، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و محموله‌های بسیاری در 45 روز گذشته از انواع مواد مخدر از راه دبی به اروپا صادر شده است.



بنابر این گزاش، افشای خبر همکاری برخی شیوخ دوبی در موضوع حمل و نقل مواد مخدر به اروپا، که تاکنون بازداشت سه مقام اماراتی‌ را به همراه داشته است، به شدت مقامات پلیس اروپا را نگران کرده و در این زمینه، هشداری جدی به مقامات امیرنشین دبی داده شده است.



سه مقام بازداشت‌ شده که یکی از آنان در گمرک امارات مسئولیت مهمی دارد، با بهره‌گیری از نمایشگاه بین‌المللی هوایی ـ که چندی پیش در دبی برگزار شد ـ و ارتباط با برخی از شرکت‌‌های حمل‌ونقل اروپایی در این زمینه فعالیت کرده است.



این گزارش می‌افزاید: بلغارستان و رومانی، مقاصد اولیه حمل‌ونقل این مواد مخدر بوده است.



همچنین منابع رسانه‌ای در امارات افشا کردند که به دلیل فساد و رشوه‌گیری در کشورهای اروپای شرقی و به ویژه در تشکیلات پلیس این کشورها، حمل این مواد مخدر و پخش آن در اروپا، بسیار بی‌سروصدا و با موفقیت انجام شده است.



هم‌‌اکنون که برخی از محموله‌های دور جدید قاچاق و رسوایی امیرنشین دبی افشا شده است، دولت امارات در بحران تازه‌ای غوطه‌ور شده است.



گزارش‌های دیگری نیز در چند ماه گذشته، حاکی بود که دبی برای به دست آوردن پول و درآمد بیشتر، بهشت امنی برای بانک‌های جنایتکار و همچنین زمینه پولشویی آنان شده است.



یادآور می‌شود، پلیس اروپا پیشتر ـ حدود دو سال گذشته ـ به دلیل قاچاق کالاهای تقلبی از راه امارات متحده عربی به اروپا نیز از دست این کشور شاکی بوده است.



همچنین برخی منابع گزارش هایی مبنی بر وجود باند‌های قاچاق انسان در دبی که زنان کشورهای آسیای میانه را از این مسیر به اروپا ‌می‌برند منتشر کرده اند، که البته از سوی منابع مستقلی تایید نشده است.



گفتنی است دولت امارات که به واسطه دبی در یک سال گذشته، تاوان‌های سنگینی پرداخته است، درصدد چاره‌ای برای برون‌رفت از این بحران جدید است.