Sunday, February 6, 2011

باکتری‌ها زندگی را شادتر می‌کنند




یکی از دلایل دیرینه شادی،‌ ورود یک باکتری به بدن و تاثیر آن بر مغز است. به نظر می‌رسد با بالا رفتن بهداشت و مواجهه کم‌تر با این باکتری،‌ افسردگی شایع‌تر شده و افراد احساس شادی کم‌تری را تجربه می‌کنند.
احساس می‌کنید قدری افسرده شده‌اید؟ شادی کم‌تری را تجربه می‌کنید؟ احساس رضایت از زندگی چه‌طور؟ چه راه‌حل‌هایی را امتحان کرده‌اید؟ شاید یک تزریق،‌ حال شما را خیلی خیلی بهتر کند. نه،‌ در مورد روان‌گردان‌ها و مانند آن صحبت نمی‌کنیم. در مورد آلوده کردن خودتان با یک باکتری حرف می‌زنیم!
ام.واکایی در آغاز قرار بود درمانی تازه برای سرطان باشد؛ ایده این بود که با تزریق باکتری،‌ سیستم ایمنی بدن تحریک شود تا تومور را از بین ببرد. اما متاسفانه این روش در اولین مرحله آزمایشی خود بر روی بیماران مبتلا به سرطان ریه، ‌تاثیر مثبت چندانی بر روند بهبود بیماری سرطان نشان نداد، ‌اما در عوض تاثیری غیرمنتظره داشت: کسانی که باکتری به بدنشان تزریق شده بود به نحو چشم‌گیری خلقشان بالا رفت و کیفیت زندگی‌شان به شدت بهبود یافت.
به گزارش نیوساینتیست،چارلز الکه،‌ مدیر موسسه درمان‌های ایمنی لندن،‌ در مورد این مطالعه می گوید: «قرار بود که این یک مطالعه دو سر کور باشد. اما خب، ‌محققین اغلب به دلیل رویکردی که دارند، متوجه می‌شوند که چه کسی چه درمانی را دریافت کرده است. آن‌ها متوجه شدند که در این گروه، عده‌ای ناگهان بهتر شدند.» (مطالعه دو سر کور به مطالعه‌ای گفته می‌شود که افراد شرکت‌کننده و محققینی که ناظر بر مطالعه هستند، از هدف مطالعه خبر ندارند