Saturday, April 24, 2010

آئودیتوریم هال

آئودیتوریم در «سانتا کروز د تنریفه »، مرکز ایالت تنریفه، در مکانی بین پارک دریایی و کناره بندرگاه واقع شده ، آئودیتوریم شهر را به اقیانوس متصل کرده و یک نماد شاخص شهری (لند مارک) خلق می کند.



این بنای تمام بتنی توسط خط اثر نمایشی بام خود شخصیت می یابد . خیز از کف به مثابه موجی در هم شکن، بام را تا ارتفاع 58 متری بالای آئودیتوریم اصلی قبل از آن که به سمت پایین خم شود و تا نقطه ای باریک شود، به اوج می رساند. ازاره های بنا ، میدانی عمومی که سایت را پوشانده شکل می دهد و تغییر شیب میان سطوح متفاوت خیابان های مجاور را پذیرا می شود.




این مجموعه شامل یک آئودیتوریم با 1800 جایگاه و یک سالن موسیقی اجرای جمعی (بدون رهبر ارکستر) با گنجایش 400 نفر می باشد. سالن موسیقی اجرای جمعی، تسهیلات فنی، خدمات عمومی و اتاق های لباس مطابق ازاره پلکانی که با سنگ بازالت ،سنگ آتشفشانی همان منطقه، مزین شده،مشخص می شود.

طاق های پهن ، با گستره حد اکثری 50 متر در هر طرف به عنوان ورودی هنرمندان به کار می رود. دسترسی عمومی و اصلی به آئودیتوریم در میدانی عمومی که از سطح بالا آمده به سمت شمال شرق درست زیر پوسته بتنی طاقدار و تندیس وار بام قرار می گیرد. هر چند فضاهای مدیریتی - اجرایی و خدماتی و آئودیتوریم مرکزی دارای دستگاه های تهویه هوا هستند ، سرسرا های عمومی و فضاهای مسیر های حرکتی (سیرکولاسیون) از اقلیم مساعد جزیره بهره می برد؛ به این طریق که جریان هوا به طور طبیعی ازطریق فضاهای لعابدار زیر و میان پوسته های بتنی بنا تهویه می شود.



پنل (پانل) سازی چوبی محوطه داخلی، برای وضوخ بخشیدن به میزان آکوستیکی (آواشنودی) فرم کریستالی به خود می گیرد که به نمایشی بودن فضا هم کمک می کند . محل قرارگیری رفلکتورهای (انعکاس دهنده) صدا توسط آزمایش های لیزر مشخص شد که هم چنین به تعیین ابعاد فضاهای داخلی طاقدار کمک کرد. آئودیتوریم به جای برخورداری از پرده های صحنه ، از پرده ای به شکل آکاردئون که از اسلات (میله)های آلومینیومی عمودی تهیه می شود که هنگام باز شدن بالا رونده به داخل آئودیتوریم مانند یک رفلکتور صدا بالای محل اجرای ارکستر عمل می کند.

از نظر هندسی بام ازدو قسمت مخروطی متقاطع ساخته می شود. پوسته متقارن داخلی سالن کنسرت که پنجاه متر ارتفاع دارد و بدنه ای دورانی است ، توسط کنتراست با چرخاندن یک منحنی برای توصیف یک بیضی به وجود آمده است . یک گوه(wedge) تقریبا پانزده درجه ای از مرکز این بدنه حذف شده است (به دلایل آکوستیکی با ضخامت cm 60 ) تا دو جز آن مرزی گویا را شکل دهد. در بالاترین نقطه آن خط اثر آن حفظ می شود. بدنه آئودیتوریم با این منظور تفاوت قابل ملاحظه ای در انحناهای نرم پوسته های مماس جانبی و سطوح خارجی که با کاشی های خرد شده رنگی تزیین شده پدید می آورد.