Monday, February 15, 2010

برج دوبی برای تعمیر بسته شد

برج دوبی

بسته شدن سکوی دید برج دوبی موجب اعتراض توریست ها شده است

در حالی که از افتتاح رسمی برج دوبی که بلند ترین ساختمان جهان محسوب می شود، تنها یک ماه می گذرد، این برج به طور غیر منتظره برای تعمیر بسته شده است.

مسئولان اداره برج دوبی دلیل بسته شدن آن را مشکلات تامین برق آن دانسته و می گویند تعداد بازدیدکنندگان از این برج بیش از حد انتظار آنان بوده است.

این موضوع باعث نومیدی توریست هایی شد که امروز دوشنبه 8 فوریه، برای تماشای منظره شهر دوبی قصد رفتن به سکوی دید این ساختمان را داشتند.

به علت عدم دسترسی به مالک برج دوبی برای کسب اطلاعات بیشتر، هنوز معلوم نیست که این تعطیل فقط شامل سکوی دید برج می شود یا بقیه ساختمان عمدتا خالی برج دوبی از جمله ده ها آسانسوری که قرار است توریست ها را به طبقه 124 و به سکوی دید برسانند نیز مشمول این تعطیلی شده اند.

قرار بود اولین گروه از 12 هزار نفر ساکنین و نیز کارمندان اداری این برج در ماه جاری میلادی به این ساختمان نقل مکان کنند.

بسته شدن برج دوبی در حالی است که سئوالات زیادی در باره وضعیت اقتصادی دوبی مطرح شده و مقامات دوبی امیدوار بودند افتتاح برج دوبی به احیاء اقتصاد این امارت کمک کند.

در هفته های اخیر هزاران توریست برای پیش خرید بلیت های رفتن به سکوی دید برج دوبی صف کشیده بودند و تعطیل شدن این برنامه موجب شکایت بسیاری از توریست ها شده است.

در صورتی که بازدیدکنندگان از قبل بلیت رزرو نکرده باشند باید برای رفتن به سکوی دید بیش از 100 دلار بپردازند.

تاریخ بازگشایی برج دوبی هنوز اعلام نشده است.

برج دوبی در تاریخ دوشنبه ۴ ژانویه، رسما در دوبی افتتاح شد.

ارتفاع برج دوبی 828 متر است که نزدیک به دو برابر ارتفاع ساختمان امپایر استیت، در نیویورک بوده و از ساختمانی در تایوان که تا کنون بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد، بیش از 300 متر بلندتر است.

برج دوبی دارای ۱۶۰ طبقه است و شروع ساختمان آن در 6 سال قبل، در اوج رونق اقتصادی دوبی بود.

قرار بود این برج مظهر موفقیت امیرنشین دوبی باشد، ولی افتتاح آن با یک بحران مالی همزمان شد و گرفتاری های مالی اش به حدی رسید که ابوظبی که همسایه ثروتمند دوبی ناچار شد بازپرداخت بخشی از بدهی های این امارت را به عهده بگیرد