Tuesday, November 3, 2009

با خانواده بن لادن آشنا شوید

اسامه بن لادن در سال ۱۹۸۰، حدودا از همان ابتدای این جریان، در پاکستان مستقر شد. البته به جبهه نرفت، بلکه به شهر لاهور در شمال پاکستان کوچ کرد. در اقامت هایش در لاهور، با عبدالله اعظم پیوند آشنایی بست.


فرارو: اسامه، هفدهمین فرزند از ۵۷ فرزند محمد بن لادن است. برخی منابع او را متولد سال ۱۹۵۵ و برخی دیگر متولد سال ۱۹۵۷ می دانند. پدر او که اصلا یمنی است، از بزرگ ترین مقاطعه کاران عربستان سعودی محسوب می شود. یکی از پروژه هایی که وی را صاحب میلیون ها پول کرد، پروژه گسترش مجموع مساجد مکه بود. اسامه نیز چون سایر برادرانش، از سنین کم مشغول به کار در شرکت پدر شد.


اسامه در یکی از ثروتمندترین خانواده های عربستان سعودی بزرگ شد. اما مدارج ترقی خاصی را پیش نگرفت. تعداد زیادی از برادرانش برای ادامه تحصیلات دانشگاهی یا تجارت، راهی امریکا شدند، اما به نظر می رسید اسامه تمایل و انگیزه ای برای تحصیلات دانشگاهی نداشت.و یکی از برادرانش در امریکا مدیریت سازمان خیریه ای را برای اسلامگرایان به عهده داشت. اسامه در جوانی کششی نسبت به انجمن ها و اتحادیه هایی چون اخوان المسلمین از خود نشان نمی داد، اما در پایان دهه هفتاد میلادی شروع کرد به خواندن و تفحص در نوشته های اسلام گرایان، و خیلی زود مجذوب شد.


همزمان با دگرگونی او، به سال ۱۹۷۹، جنبش مقاومت علیه شوروی اشغال گر در افغانستان شکل می یابد.بسیاری از مجاهدان عرب رهسپار پاکستان شدند تا به مجاهدین افغان بپیوندند.


اسامه بن لادن در سال ۱۹۸۰، حدودا از همان ابتدای این جریان، در پاکستان مستقر شد. البته به جبهه نرفت، بلکه به شهر لاهور در شمال پاکستان کوچ کرد. در اقامت هایش در لاهور، با عبدالله اعظم پیوند آشنایی بست. اعظم از اسلام گرایان فلسطینی است که در این برهه در دانشگاه بین المللی اسلام آباد تدریس می کرد. آشنایی آن ها به دوستی صمیمی بدل شد و اسامه به واسطه اعظم به مجاهدین افغان راه یافت و بریگاد افغان - عرب مرهون تلاش های اسامه و اعظم بود. وی در سال 1988 شبکه تروریستی القاعده را تشکیل داد.


اسامه زمانی که 15 سال بیشتر نداشت با نجوا ازدواج کرد. بزرگ ترین فرزندش محمد نام دارد و به این سبب در حلقه دوستان «ابومحمد» نامیده می شود. طبق آیین اعراب نام او ابومحمد اسامه بن محمد بن لادن است. اسامه پدري سخت‌گير و خشك براي فرزندانش بود كه نمي‌گذاشت فرزندانش از اسباب بازي استفاده كنند و هم چنين اجازه نمي‌داد وسايل مدرن در خانه‌اش مورد استفاده قرار گيرد .به رغم مخالفت بن لادن با استفاده از وسايل خانه مدرن، وي به شدت به خودرو‌هاي سريع و پر سرعت علاقه داشت. وي حداقل يك خودروي مرسدس بنز طلايي داشته است و حتي يك قايق پرسرعت نيز خريداري كرده بود. می گویند هيچ چيزي به اسامه بن لادن به اندازه رانندگي سريع در كل روز در صحرا لذت نمي‌دهد.


اسامه بن لادن به طبيعت نیز علاقه دارد و پس از اين كه به خاطر مخالفتش با حضور نيروهاي آمريكايي در عربستان به سودان تبعيد شد به كشاورزي و پرورش گل‌هاي آفتاب گردان روي آورد. اين در حالي است كه همزمان، وي شروع به طراحي حمله و تاسيس شبكه القاعده كرد. فرزندان اسامه بن لادن می گویند وي خانواده‌اش را مجبور مي‌كرد تا شبها را در صحرا بگذرانند و فرزندانش را مجبور مي‌كرد كه از كوههاي مناطق كوهستاني بدون آب بالا بروند تا خود را با شرايط سخت سازگار كنند.


درباره اسامه این را هم می گویند که او در سوار کاری و ریاضیات نیز تبحر دارد.


محمد بن لادن پدر میلیونر اسامه بن لادن



سالم بن لان و همسر اولش شیخا و دخترش سارا. سالم 2 خانه در لندن و عربستان دارد و با جت شخصی اش سفر می کند.


اسامه در جبهه جنگ علیه شوروی در سال 1979


عمر و فرزندش احمد، عربستان سال 2005 میلادی


عمر بن لادن فرزند اسامه در 6 سالگی. وی بیشترین مخالفت را با اقدامات تروریستی پدر نشان داده است. عمر با یک دختر انگلیسی ازدواج کرده و به فعالیت های صلح طلبانه علاقمند است.


عمر در زمانی که خانواده بن لادن در خارطوم سودان زندگی می کردند.


عمر بن لادن در عربستان سال 2007 میلادی


عمر بن لادن فرزند اسامه بن لادن در حال گفتگو با شبکه 7 ایتالیا در رم


کارمن بن لادن دختر عمه لادن که در سال 1974 با اسلام برادر اسامه ازدواج کرد . وی که در سوئیس به دنیا آمده بود پس از ازدواج به عربستان بازگشت اما پس از 9 سال همسرش را ترک کرد و به همراه دخترش به اروپا بازگشت. کارمن خاطرات سال های زندگی با بن لادن ها را در کتابی با عنوان "پرده پاره" منتشر کرد که بسیار نیز مورد توجه قرار گرفت.


عبدالله بن لادن فرزند نجوا. این عکس در سال 1993 وی را در حال کار کردن برای پدرش در سودان نشان می دهد. وی در حال حاضر مدیر یک شرکت تجاری نه چندان بزرگ است.


(از چپ به راست) فاطمه، سعد، عمر، محمد، عثمان و عبدالرحمن فاطمه اولین دختر اسامه است. وی در سن 12 سالگی به عقد یک سرباز سعودی در آمد اما 2 سال پیش همسر او در درگیری با نیرو های امریکایی در افغانستان کشته شد. عبدالرحمن پس از آن که تابعیت عربستانی او لغو شد زندگی به دور از هیاهویی را در سوریه سپری می کند